Fundația Orange

Testimoniale


Director Costel Dudău, Solonț: Se poate fără mijloace digitale, dar e ca și cum ai merge doar pe jos

Director Costel Dudău, Solonț: Se poate fără mijloace digitale, dar e ca și cum ai merge doar pe jos

FOTO: Atenția elevilor este captată pentru mai mult timp, atunci când se lucrează pe tabletă. Modul în care instrumentele digitale pot fi folosite la clasă depinde doar de inspirația profesorului.


Director al Școlii Gimnaziale Solonț, prof. Costel Dudău spune că, prin metodele digitale interactive, fiecare elev a lucrat în ritmul său și că acum fiecare elev știe să deseneze corpurile geometrice.

Digitaliada: Ce ați constatat în timpul orelor de matematică în care ați putut face apel la joc, la aplicațiile digitale educative?

Prof. Costel Dudău: Elevii noștri au putut lucra individual, pe tabletă. Fiecare a putut exersa în ritmul său. Interactivitatea care s-a produs între elevi și lucrul pentru tabletă reprezintă un avantaj pentru mine, ca profesor.

Eu am reușit să captez atenția elevului pentru o perioadă mai mare de timp. Elevii de astăzi au probleme cu a fi atenți un timp mai îndelungat, în timpul unei ore. 

Digitaliada: În privința rezultatelor, ați remarcat diferențe față de anii trecuți? 

Prof. Costel Dudău: Dacă în alți ani erau elevi care nu reușeau să deseneze un corp geometric, în clasa a VIII-a, în prezent pot spune că nu mai am nici un elev care să nu reușească acest lucru, iar aceasta se datorează și unor aplicații pe tabletă pe care le-am utilizat la lecțiile de geometrie.

Modul în care instrumentele digitale pot fi folosite la clasă este limitat doar de lipsa de inspirație a profesorului.

Digitaliada: În concluzie, dacă ar fi să vă întoarceți acum exclusiv la metodele tradiționale de predare, cum vi s-ar părea?

Prof. Costel Dudău: Se poate și fără instrumente digitale, așa cum se poate să te deplasezi și fără mașină, și fără avion. Dar mergând pe jos vei fi depășit de toți ceilalți.