Fundația Orange

Media


Director Emanuela Luca, Băcia: Am avut și părinți reticenți. Au văzut apoi beneficiile

Director Emanuela Luca, Băcia: Am avut și părinți reticenți. Au văzut apoi beneficiile

FOTO: Emanuela Luca povestește că, nefiind de specialitate, atunci când doamna profesor de matematică i-a arătat câteva lecții la geometrie, acestea i-au captat atenția și dumneaei, ca adult. „Vă dați seama cum au reacționat copiii!”


Emanuela Luca este educator și directorul Școlii Gimnaziale Băcia. Lucrează cu copiii de mai bine de 10 ani și, deși nu este de specialitate, implementarea proiectului Digitaliada în școală consideră că este cea mai mare realizare profesională.

Digitaliada: Cum se împacă meseria de educator cu atribuțiile de director?

Educator Emanuela Luca: Meseria de educator cere foarte mult timp, cel puțin până la ora 12.00 trebuie să fim la ore, nu avem degrevare, dar rezolvăm după aceea.

Digitaliada: Care a fost, în această perioadă, cea mai mare realizare, cum v-ați pus amprenta asupra școlii?

Emanuela Luca: Greu de spus... Am am făcut parte tot timpul din viața școlii, am fost tot timpul în consiliul de administrație și am participat la toate proiectele pe care le-am avut în școală și la toate concursurile la care s-au înscris copiii, dar pentru anul acesta, cea mai importantă realizare este proiectul în care a fost implicată școala nostră, Digitaliada. Este un proiect diferit față de celelalte și chiar este o bucurie să fim parte din acest demers.

Digitaliada: Ce a însemnat efectiv implementarea proiectului?

Emanuela Luca: Nu am crezut că vom fi câștigători în proiect, chiar nu am crezut. În primăvară când o colegă mi-a propus proiectul, am spus că sunt sunt de acord să participăm, atâta timp cât este vorba despre un proiect pentru școală, pentru lecții.

Am pornit încet, iar lucrul care ne-a impresionat cel mai tare a fost că pe lângă elevi s-au implicat și părinții, lucru pe care nu l-am prea văzut în ultima perioadă și despre care chiar vorbeam și cu alți directori de școli din zonă.

Dar am reușit să implementăm Digitaliada cu ajutorul echipei Digitaliada, deși nu ascund faptul că am avut părinți reticenți la prea multă tehnologie: „iar tablete și telefoane, oricum au și acasă”.

Am dus ceva muncă de lămurire și a trebuit să le explicăm că proiectul nu înseamnă jocuri pe tabletă, că totul se întâmplă într-un mediu controlat, copiii sunt supravegheați de profesori, iar tabletele au lecții care îi ajută pe copii să învețe mai bine.

Eu nu sunt de specialitate, dar doamna profesor de matematică mi-a arătat câteva lecții la geometrie care m-au captat pe mine, ca adult, vă dați seama cum au reacționat copiii. Părinții au înțeles utilitatea tabletelor și ne-au sprijinit în proiect.

Digitaliada: Copiii au înțeles că există jocuri și cu scop educațional?

Educator Emanuela Luca: Cu siguranță, da. Mereu au venit la mine să mă întrebe dacă pot să mai lucreze pe tabletă. Le-am explicat că pot lucra pe tabletă, dar nu pot face doar asta. Doamnele profesoare au un program și știu când să aducă tableta la clasă. Sigur, nu toate orele de matematică se fac pe tabletă!

Ce este interesant la noi în școală, chiar avem copii care au descoperit că tableta poate fi folosită și într-un mod educativ. Deși acasă doar se jucă, aici la școală folosesc tableta pentru materiale PowerPoint, de exemplu.

Copiii nu pot fi ținuți departe de tehnologie și nici nu trebuie. Copiii noștri nu pot trăi în trecut sau doar în prezent, trebuie să trăiască privind spre viitor. Diferența pe care o facem prin acest proiect este că tableta nu mai este doar un instrument de joacă, este un instrument educațional.

Digitaliada: Ne-ați împărtășit experiența dumneavoastră, în calitate de cadru didactic, despre Digitaliada. Care este părerea dumneavoastră ca și părinte în legătură cu tehnologia folosită astăzi ca și mijloc de învățare pentru copii?

Eucator Emanuela Luca: Îmi este foarte greu să mă detașez pentru că eu văd aceste lucruri ca și cadru didactic, în primul rând. Dar, ca părinte, am văzut că cei mici au învățat să folosească tableta și în alte scopuri, să facă bine, să învețe. Chiar și pe copilul meu l-am văzut anul acesta lucrând pe tabletă, învățând pe tabletă, lucru pe care până recent nu îl făcea. El doar se juca.

Într-o după-amiază a venit la mine și mi-a arătat o prezentare făcută în PowerPoint pentru ora de franceză, peste care a suprapus și o melodie potrivită. A fost foarte mândru de el.

Digitaliada: Ați avut discuții cu reprezentanți ai altor școli în care nu s-a împlemetat proiectul Digitaliada? Care a fost părerea lor?

Educator Emanuela Luca: La noi în județ nici nu au știut. Când le-am spus de Digitaliada au rămas surprinși. Le-am spus că informații despre proiect au fost postate și pe forumul Inspectoratului și că profesoara de matematică de la școala nostră de acolo a aflat de el.

Mulți m-au întrebat ce trebuie să facă și unde trebuie să se înscrie, dar le-am spus că trebuie să aștepte etapa viitoare. Oricum, au părut foarte interesați.

Digitaliada: Ce reprezintă acest proiect pentru dumneavoastră?

Educator Emanuela Luca: Atât pentru mine, ca părinte, cât și pentru școală, proiectul Digitaliada reprezintă o experiență cu beneficii pe mai multe planuri: pe copii îi obișnuiește cu un proces nou de învățare, actual și foarte util pe viitor, pe părinți i-a adus mai aproape de școală, pentru că mulți au fost interesați să înțeleagă cum tableta poate fi instrument didactic, iar pe noi profesorii ne-a adus mai aproape unii de alții.

Am avut ocazia să cunosc profesori din alte județe, să ne povestim experiențele și să ne dăm seama că tehnologia ne-a adus aproape.



0 comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.

Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord cu Termenii și condițiile de utilizare a site-ului.