FOTO: Marian învață fracții jucând Fraction Bingo - Școala gimnazială Oporelu, județul Olt
Jocurile digitale cu componentă educațională ajută elevii să înțeleagă mai bine materia și să participe la ore cu mai mult drag. Nicoleta Popa, profesor de matematică și TIC, a observat progrese în rândul elevilor datorită utilizării tabletelor.
Înainte școala avea computere
vechi, care erau folosite mai rar la ore, și doar pentru prezentări Power Point
sau tutoriale de pe YouTube. Datorită
utilizării tabletelor în cadrul orelor de matematică și TIC, primite prin proiectul
Digitaliada, s-au
observat progrese în rândul elevilor.
„Acum, văd că există un progres și la nivel individual”, deoarece fiecare elev are tableta lui și poate exersa singur, reușind să înțeleagă mai bine anumite noțiuni. Unul dintre jocurile educative favorite este "Fraction Bingo”, folosit pentru aplicații cu fracții.
Progresul este observat nu doar de profesor, ci și de elevi. Pe măsură ce învață, trec de la un nivel la altul - fermier, fierar, negustor etc – astfel că se motivează și singuri să își îmbunătățească performanțele, explică Nicoleta Popa.
Pentru directoarea școlii, Ramona Olteanu, este suficient să vadă cum elevii „lucrează cu mult mai mult drag, la ora de informatică în special”, pentru a-și da seama că programul Digitaliada este foarte bun pentru școala pe care o conduce.
„Simt bucuria din ochii copiilor când vine vorba de ora de matematică sau informatică”, spune Ramona Olteanu.
Efectele programului se văd nu doar la nivelul școlii.
Oamenii, locuitorii din comună - copii, părinți - își dau seama că orice proiect nou care se dezvoltă este „în beneficiul comunității”, susține Valerin Ion Burciu, primarul
comunei Oporelu.
***
Școala gimnazială din comuna Oporelu, județul Olt, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.