Fundația Orange

Media


Profesor Nicoleta Popa, Școala Oporelu: Prin joc, elevii învață matematică

Profesor Nicoleta Popa, Școala Oporelu: Prin joc, elevii învață matematică

FOTO: „Prietenul meu, calculatorul” - mai atractiv și mai aproape de elevi, în școala Digitaliada de la Oporelu


Profesoara de matematică și T.I.C Nicoleta Popa de la școala Oporelu - una dintre școlile Digitaliada-, explică de ce digitalul îi atrage pe elevi.

„Fiecare are acum tableta lui și poate să exerseze singur; se vede un progres la nivel individual” - spune Nicoleta Popa, într-un interviu pentru Digitaliada. 

Digitaliada: Stimată doamnă profesoară, cum ați aflat de Digitaliada?  

Prof. Nicoleta Popa: Am aflat despre proiectul Digitaliada de la inspectorul școlar de zonă. Am primit pe e-mailul școlii o adesă despre acest proiect, o informare.

Inițial, noi am crezut că programul este doar la nivelul județului, eram foarte entuziasmați că o să reușim. Am depus actele necesare, apoi am aflat că proiectul este la nivel național, iar speranțele noastre au început să mai scadă.

A urmat interviul și apoi vestea bună, pe care am primit-o în vacanță. 

Digitaliada: Cât de mult lucrați digital înainte de acest proiect?  

Prof. Nicoleta Popa: Înainte foloseam, ca mijloace digitale, calculatorul și, rar, telefonul, doar pentru prezentări ppt sau ce găseam pe YouTube, tutoriale și alte programe.

Acum, având fiecare tableta lui și putând să exerseze singur, văd că există un anumit progres la nivel individual.

În joc, văd și ei creșterea aceasta, pentru că avansează (ex. la nivel de fermier, fierar, negustor etc.) și se motivează.

Internet înseamnă dispozitive interconectate, iar net înseamnă o rețea prin intermediul căreia cineva poate să țină legătura cu lumea întreagă, indiferent din ce colț de lume ar fi.

Digitaliada: Ce parcurs ați avut dvs. până să ajungeți la această școală, devenită, recent, o școală Digitaliada? 

Prof. Nicoleta Popa: Traseul meu la această școală a început tot din comună, eu fiind fiică a satului. Am făcut aici primele două clase, apoi am fost la Slatina, iar din clasa a V-a până în clasa a XII-a, la gimnaziu și liceu, la o clasă de informatică, la Râmnicu-Vâlcea, apoi la facultate. După facultate, am dat examen de titularizare la o altă școală, peste deal, la Căzănești, apoi am reușit să obțin acest post.

Digitaliada: Cum reacționează elevii la componenta interactiv-digitală din orele de matematică sau din orele de informatică „Prietenul meu, calculatorul"?

Prof. Nicoleta Popa: La clasa a V-a, care, de obicei, erau puțin speriați - este trecerea aceasta, de la ciclul primar la gimnaziu, erau puțin speriați de matematică, iar acum sunt mai deschiși, discutăm altfel. Utilizăm aplicațiile timp de 15-20 de minute.

Pentru cei de clasa a VIII-a, mai ales la pregătirea pentru examenul de capacitate, putem lucra chiar toată ora, nu se plictisesc. Își fac calculele pe caiet, nu doar să dea la nimereală - le-am spus, examenul este pe hârtie, încă.

Pentru mine, ca profesor, a însemnat o creștere la un alt nivel, niște pereți s-au dat la o parte și am văzut dincolo de acei pereți. Am văzut că se poate mai mult.

Important e să vrei.

***

Școala gimnazială Oporelu din comuna Pârscov, județul Buzău, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.