Fundația Orange

Media


Profesor Ramona Olteanu, școala Oporelu: Simt bucuria din ochii copiilor la orele de mate și TIC

Profesor Ramona Olteanu, școala Oporelu: Simt bucuria din ochii copiilor la orele de mate și TIC

FOTO: Ramona Olteanu, Director, Școala Gimnazială Comuna Oporelu, subliniază importanța echipamentelor, aplicațiilor și materialelor digitale primite în cadrul proiectului Digitaliada.


Pentru directorul școlii din comuna Oporelu, Ramona Olteanu, este importantă bucuria copiilor la orele de matematică și TIC, dar și rezultatele mult mai bune înregistrate de aceștia, în urma câștigării proiectului Digitaliada.

„[Părinții] ne susțin și văd cu ochi buni folosirea tabletelor la matematică și informatică”, mărturisește Ramona Olteanu într-un interviu pentru Digitaliada. 

Digitaliada: Dvs. ați preluat implementarea proiectului de la jumătate și a trebuit să vă puneți la curent cu tot ce se întâmpla. Cum a fost și cum ați simțit impactul pe care acest proiect îl avea deja în școala dumneavoastră?

Prof. Ramona Olteanu: Simt, în legătură cu acest proiect, bucuria din ochii copiilor când vine vorba de ora de matematică sau de informatică și, pentru mine, e suficient să știu că proiectul este foarte bun pentru școală și că le aduce ceva în plus.

Digitaliada: Ați prezentat acest proiect din proprie inițiativă?

Prof. Ramona Olteanu: Da, înainte să fiu implicată cum sunt acum, în semestrul I am susținut un cerc al Consiliului Educativ, pe zona județului Olt. Tema a fost „Între Modern și Tradiție la Școala Gimnazială Oporelu” și am ales să prezint proiectul în cadrul acelui cerc. A fost o prezentare Power Point. Doamnele prezente la acel cerc au fost foarte impresionate, nu știau despre acest proiect, nici la nivelul județului Olt, nici la nivelul țării. Au fost încântate că se află într-o școală în cadrul căreia se desfășoară acest proiect. Tot atunci, doamna Nicoleta Popa, profesoara de matematică, a făcut și o demonstrație cu câțiva copii. A arătat cum funcționează aplicațiile pe tabletele primite. 

Digitaliada: La laboratorul de informatică, care între timp a devenit laboratorul Digitaliada, aveați unele calculatoare, dar destul de vechi, probabil pe acelea lucrau copiii înainte. Cum a fost pentru ei să treacă la mijloace de învățare mai moderne față de ce aveau înainte?

Prof. Ramona Olteanu: Există în școală niște calculatoare care sunt vechi, de câțiva ani buni, și care nu mai funcționează. Nu au nici programe reînnoite, iar copiii nu puteau să facă mare lucru pe acele calculatoare. Primind acest tablete, prin proiectul Digitaliada, bineînțeles că pentru ei a fost ceva important, o schimbare majoră, lucrează cu mult mai mult drag la ora de informatică, în special, și sunt foarte bucuroși că le pot folosi. Calculatoarele pe care le avem nici nu mai sunt folosite de când avem aceste tablete la orele de matematică și de TIC.

Digitaliada: În performanța elevilor…

Prof. Ramona Olteanu: Am discutat cu doamna profesoară de matematică și mi-a spus că se observă o schimbare la elevii care în trecut nu aveau performanțe deosebite la învățătură. Avem câțiva elevi care nu învață foarte bine, dar dumneaei mi-a spus că atunci când lucrează pe tabletă, ei reacționează altfel, înțeleg, sunt atrași, învață diferit decât prin metodele tradiționale. 

Digitaliada: Dumeavoastră sunteți profesor de limba română. Acest proiect și conținutul digital este dedicat matematicii și informaticii, dar laboratorul poate fi folosit la orice oră. V-ați gândit să îi duceți pe copii la ora de limba română în laborator?

Prof. Ramona Olteanu: În afară de ora de matematică și de TIC, copiii sunt duși pentru anumite prezentări Power Point. Folosim mult videoproiectorul. Când avem diferite activități și avem de prezentat ceva anume, acolo mergem. Legat de limba și literatura română, tot prin intermediul prezentărilor Power Point îl folosim.

Din partea părinților ați primit vreun feedback legat de faptul că în școală există tablete pentru a învăța mai ușor matematica și informatica?

Prof. Ramona Olteanu: Din partea părinților, în cadrul ședințelor sau individual când am discutat, s-au arătat mai reticienți în a accepta că elevii lucrează pe tablete la școală. Ei își imaginau că aceștia folosesc tabletele cum le folosesc acasă, pentru distracție sau Facebook. Le-am explicat că sunt folosite în predarea materiilor de matematică și informatică și cât de importante sunt aceste tehnologii digitale și folosirea unor metode moderne pentru copii și pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine informațiile predate și, personal, cred că majoritatea și-au schimbat părerea pe care au avut-o la început. Cred că ne susțin și văd cu ochi buni folosirea tabletelor la matematică și informatică. 

***

Școala gimnazială din comuna Oporelu, județul Olt, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.