Fundația Orange

Media


Profesor Rodica Dodan, școala Pârscov: Digitaliada înseamnă avans

Profesor Rodica Dodan, școala Pârscov: Digitaliada înseamnă avans

FOTO: Profesoara Rodica Dodan, de la școala gimnazială Vasile Voiculescu, din Pârscov, crede că tabletele îi ajută pe elevii din mediul rural să se adapteze unui mediu competitiv.


Echipa Digitaliada a stat de vorbă cu doamna Rodica Dodan, profesor de T.I.C., de la Școala Vasile Voiculescu din Pârscov, județul Buzău.

Digitaliada: Ce a însemnat proiectul Digitaliada pentru dvs.?

Prof. Rodica Dodan: Pentru mine, profesor de tehnologia informației și comunicațiilor (T.I.C.), proiectul Digitaliada înseamnă avans. Avans pentru mine, avans pentru copii și pentru școală. În această școală există și unii copii cu o situație materială precară, ei se bucură cu atât mai mult că pot să aibă acces la tablete, să fie în pas cu dezvoltarea tehnologică.

Sunt fericită că, poate, un pic, și datorită mie această școală a fost selectată și astfel putem spune că facem un bine copiilor. Ei sunt beneficiarii direcți ai acestui mod de educație.

Digitaliada: Cum a fost pentru ei să învețe noțiuni de T.I.C. prin aplicațiile Scratch și Lightbot? 

Prof. Rodica Dodan: Noi avem un laborator de informatică, este dotat cu câteva calculatoare, acestea sunt uzate, iar lecțiile nu se puteau desfășura aplicativ. Acum, întrucât fiecare lucrează la tableta lui, fiecare copil poate să exerseze. 

Ei învață informatică prin aceste jocuri, Lightbot și Scratch Jr., iar noi, profesorii avem, ca material de sprijin, manualul furnizat de Fundația Orange, în care aceste jocuri sunt explicate. Deși sunt simple, aceste jocuri îi ajută pe copii să programeze.

A programa înseamnă a analiza și a proiecta; a soluționa probleme cu ajutorul algoritmilor - acea succesiune logică de pași în soluționarea diferitelor probleme.

Chiar fără ca ei să conștientizeze, ajung în final să programeze. Jocurile sunt foarte atractive, copiii pot realiza animații, pot aplica sunete, texte, ceea ce le dezvoltă capacitatea de creație, originalitatea, imaginația și, în final, așa cum spuneam, ajung să programeze. 

Digitaliada: Devin copiii mai captivați?

Prof. Rodica Dodan: Prin această modalitate de a desfășura orele de curs, copiii devin, cu siguranță, din ce în ce mai interesați de informatică, de T.I.C.

Ne despărțim cu greu, în recreație, când se sună, lor le vine foarte greu să lase tabletele.  Le place. Este un mod atractiv, interesant și altfel de a învăța lecțiile, comparând cu metodele clasice. Întotdeauna, mijloacele de învățământ au fost deficitare în școli.

Digitaliada: Pentru dumneavoastră, ca profesor, a fost greu să vă adaptați stilul de predare la modul digital?

Prof. Rodica Dodan: Pentru mine nu a fost greu, pentru că încercam să folosim chiar și acele calculatoare uzate. Copiii sunt adaptabili, nu le-a trebuit mult să treacă de la calculatorul clasic, unii dintre ei mai avuseseră contact cu digitalul.

Acest proiect mă ajută și în dezvoltarea personală, îi pregătește pe copii pentru un mediu competitiv. Mă bucur mult să fac parte din acest proiect.

***

Școala gimnazială Vasile Voiculescu din comuna Pârscov, județul Buzău, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.