Stroia Tiberiu
Trimis la 31.05.2023În acest material video introducem noțiunea de număr irațional plecând de la descoperirea acestora de către Hipasus, discipolul lui Pitagora. Tot aici explicăm modul în care grecii foloseau geometria pentru a determina anumite lungimi ale laturilor triunghiurilor dreptunghice.
Deoarece nu am reușit să încarc clipul video pentru concurs, probabil dimensiunile sunt prea mari, vă rog să-l accesați cu următorul link: https://www.youtube.com/watch?v=saBJSRZvBwI
Canalul de Youtube Casa Stiintei este un proiect al Asociatiei Casa Stiintei, care are drept scop popularizarea stiintei în rândul elevilor. Asociația desfășoară și alte activități care pot fi urmărite pe site-ul www.casastiintei.ro
Va multumesc pentru interesul pe care îl acordați educației tinerei generații!
Stroia Tiberiu
Deva, Hunedoara
Trimis la 31.05.2023 - 15:23
Radicalul se studiază, mai întâi, în școala gimnazială și este finalizat în liceu, adică în clasa a X a. În acest material accentul cade pe câteva proprietăți ale radicalilor care ne permit să facem operații cu aceștia.
Albu Lucian
Iași
Un băț, o umbră și puțină geometrie i-au fost suficiente grecului Eratostene să calculeze circumferința Pământului. Un model simplu, de a pune în valoare aplicațiile practice ale geometriei.
Stroia Tiberiu
Hunedoara