Fundația Orange

Media


Profesor de mate: Elevii își doresc să lucreze pe instrumente moderne

Profesor de mate: Elevii își doresc să lucreze pe instrumente moderne

FOTO: Ana Ungureanu, profesor de matematică la Școala Gimnazială Valea Lupului


Atunci când oamenii vor să evolueze, inovează. Este și cazul doamnei Ana Ungureanu care, cu puțin sprijin, a pus bazele unei aplicații educative, în limba română.

Astăzi, aplicația „Altă întrebare” face parte din aplicațiile Digitaliada, iar profesoara Ana Ungureanu este fericită să folosească tabletele la orele de matematică pe care le ține la Școala Gimnazială Valea Lupului.

Digitaliada: Ce îi atrage pe elevi, de ce sunt bucuroși să facă matematică pe tabletă?

Prof. Ana Ungureanu: Le place că primesc imediat feedback. Tableta le spune imediat dacă au dat răspunsul corect sau nu.

Digitaliada: Și cum îi ajută că primească feedback în acest mod?

Prof. Ana Ungureanu: Este foarte important pentru ei să știe dacă au dat răspunsul corect, mai ales că sunt elevi care nu au curajul să mă întrebe dacă au rezolvat corect un exercițiu. Iar dacă am scos un elev la tablă, toată responsabilitatea cade, cumva, doar pe cel scos în față, cei din bancă știu că nu ei sunt vizați de întrebările mele. De când tabletele completează orele mele de matematică, elevii sunt motivați. Nu numai pentru că nu îi mai controlează nimeni și pot lucra în ritmul lor, ci și pentru că primesc imediat răspuns dacă au înțeles lecția sau nu. Nu îi mai mustră nimeni, motivația vine din dorința de a avea un rezultat bun.

Digitaliada: Care este marele avantaj al proiectului Digitaliada în cazul orelor dvs.?

Prof. Ana Ungureanu: Tabletele sunt valoarea adăugată a acestui proiect. Educația digitală nu îmi era străină, dar în laboratorul nostru era mai greu să lucrezi pe calculatoare.

Digitaliada: Când credeți că se vor vedea rezultatele educației digitale?

Prof. Ana Unureanu: Într-un scenariu optimist, cred că peste 10 ani. Și nu pentru că nu suntem pregătiți să înțelegem educația digitală, ci pentru că încă nu îi vedem utilitatea. Noi, profesorii, trebuie să vedem utilitatea în timp a unui sistem educațional modern. Trebuie să înțelegem educația digitală ca pe un mecanism actual de educare a celor mici, nu ca pe o muncă în plus care nu aduce niciun beneficiu real.

Digitaliada: Care este viitorul educației?

Prof. Ana Ungureanu: Viitorul educației sunt copiii. Ei sunt cei care se schimbă, iar cea mai bună comparație o pot face cu ceea ce am trăit și experimentat eu și generația mea, la vârsta lor. Ceea ce m-a uimit când am intrat eu în învățământ a fost că după două săptămâni de predat la catedră, copiii mă opreau pe culoar să ca să mă îmbrățișeze. Acest lucru era ceva de neînchipuit când eram eu elevă, pe când astăzi, elevii exprimă sincer ceea ce simt.

Digitaliada: Elevii fac diferența între joaca pe tabletă, de acasă, și seriozitatea problemelor de matematică din aplicațiile Digitaliada?

Prof. Ana Ungureanu: A fost nevoie de o perioadă de acomodare, o perioadă în care ei să înțeleagă că aici lucrurile sunt serioase, problemele de matematică sunt probleme adevărate și, ușor, ușor, au ajuns să facă diferența între aplicațiile Digitaliada și jocurile de acasă.

Digitaliada: În ce vă găsiți motivație?

Prof. Ana Ungureanu: Mă motivează faptul că nu trebuie să mai corectez atât de multe lucrări. Mă motivează că totul este foarte logic și mă motivează și faptul că elevii își doresc să lucreze pe device-uri moderne, actuale.