Fundația Orange

Materiale premiate


Materialele digitale educaționale premiate în cadrul concursului #Digitaliada sunt disponibile spre consultare mai jos. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii.



(Premiu, locul I) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

(Premiu, locul I) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

Matematică
MATEMATICĂ, V

Lecții video de 10 minute în care se expune conținutul lecției în mod grafic, cu exemple din natură și explicarea rolului acelei lecții. Se folosesc tehnici video speciale pentru a atrage atenția și pentru a menține copilul cuplat la materialul expus.
Filmele se pot folosi în clasă pentru introducere în subiect și captarea atenției.
În plus, explicațiile din filme sunt diferite de cele din manual sau de cele folosite în mod curent de profesori. Datorită acestui fapt, copilul are contact cu mai multe tipuri de expunere și își ia exact ce are nevoie de la fiecare.
În plus, ritmul de expunere rapid este benefic pentru atenție, contrar opiniilor unor cadre didactice. Elevul înțelege mai mult dacă ritmul de expunere este mai rapid pentru că s-a obișnuit cu acest ritm de la jocuri video și filme. Un ritm mai lent, atrage după sine plictiseala și pierderea focusului. Așadar pentru a crește șansele ca elevul să înțeleagă avem nevoie să mărim viteza de expunere și să expunem subiectul de mai multe ori în moduri diferite.

Mai mult
Rares Tohanean
București
(Premiu, locul II) UNIVERSUL

(Premiu, locul II) UNIVERSUL

Geografie
GEOGRAFIE, V

Proiectul „Universul”, pe parcursul căruia se folosesc resurse puse la dispoziție de portalul http://www.opendiscoveryspace.eu/ și aplicația Worldwidetelescope de la Microsoft, stârnesc interesul elevilor pentru studierea Spațiului Cosmic.
Utilizarea noilor tehnologii sporește motivația și interesul elevilor pentru cunoaștere, cercetare, investigare.

Mai mult
Didina
Școala Școala Gimnazială „Sf.Varvara”, Hunedoara
(Premiu, locul III) KIDIBOT

(Premiu, locul III) KIDIBOT

Interdisciplinar
ROMÂNĂ, LIMBI STRĂINE, V, VI, VII, VIII

KIDIBOT ajuta copiii sa VREA sa citeasca mai mult. Este o platforma educationala (site-ul www.kidibot.ro si aplicatiile mobile KIDIBOT pentru iOS si Android) care genereaza presiune sociala pozitiva.

POVESTEA:
KIDIBOT este un robot bun venit de pe alta planeta, care iubeste copiii si care ii ajuta sa salveze Pamantul de extraterestrii CROCOBETI.

Singura modalitate pentru copii de a invinge CROCOBETII este sa fie mai destepti si sa citeasca mai mult.
• Copiii castiga puncte si insigne dovedind ca au citit diverse lecturi (prin quiz-urile de pe platforma - peste 300).
• Astfel, ei castiga puncte si isi ajuta echipele lor sa castige in fata “adversarilor”.
o In prima faza, de antrenament, vor concura cu alte clase. Ex: Clasa a IV-a C Pia Bratianu se dueleaza cu clasa IV-D Scoala I. H. Radulescu.
o In faza a doua, cand deja sunt pregatiti, echipele de luptatori vor concura direct cu CROCOBETII

• Se creeaza topuri pe echipe, pe scoala si pe oras. Cei care se zbat castiga faima, satisfactii si premii.
• Conceptul este unul la moda. Copiii, in cadrul echipelor, sunt implicati in salvarea Pamantului de la atacul unor forte extraterestre (CROCOBETII). Pentru asta, ei trebuie sa se antreneze intelectual, sa citeasca cat mai mult, dupa care echipele lor vor fi implicate intr-o poveste pe nivele.

Mai mult
KIDIBOT
București
(Mențiune) Teorema celor trei perpendiculare

(Mențiune) Teorema celor trei perpendiculare

Matematică
MATEMATICĂ, VIII

Aplicațiile 3D sunt menite să fie utilizate în clasă ca lecție de predare dar și acasă ca recapitulare. Sunt 3 aplicații interactive: Prezentarea teoremei, demonstrația și o aplicație.

Mai mult
Lukacs Tiberiu
Școala Școala Gimnaziala Sf. Varvara Aninoasa, Hunedoara
(Mențiune) 3, 2, 1…Start către planeta Marte! V 2.0

(Mențiune) 3, 2, 1…Start către planeta Marte! V 2.0

Interdisciplinar
GEOGRAFIE, FIZICĂ, VII, VIII

Lecția propusă este utilă pentru descoperirea diferitelor caracteristici ale sistemului solar, în special a planetei Marte, folsind platforma Inspiring Science Education / portal.opendiscoveryspace.eu și a instrumentului e-learning Google Earth / earth.google.com ce ne transpune într-o realitate virtuală în care putem explora lucruri noi referitoare la tematica abordată.
Datorită complexității subiectului propus, planul de lecție poate fi folosit inter și/sau transdisciplinar - astronomie, tehnologie, geografie, fizică, biologie, istorie, etc., motivarea elevilor și atitudinea pozitivă reprezentând punctul de plecare al acestui demers didactic. Pornind de la conținutul științific și folosind aplicațiile propuse, elevii vor fi implicați individual sau pe echipe în activități de colaborare, comunicare, creație care se vor materializa în realizarea mai multor materiale digitale transdisciplinare cu implicare în viața reală.

Mai mult
Tănăsescu Gabriela-Violeta
Școala Liceul Teoretic , Constanța
(Mențiune) Noțiuni de trigonometrie

(Mențiune) Noțiuni de trigonometrie

Matematică
MATEMATICĂ, VI

Aplicație utilizată la predarea noțiunilor de trigonometrie din clasa a VII a. Aplicația se descarcă de pe site-ul https://sites.google.com/site/informathgim/home, secțiunea "Geometrie" , pagina "Lecție trigonometrie" sau puteți folosi link-ul https://drive.google.com/file/d/0Bx2y0mOT9TZ3bE85amlCMkJ5MWM/view. După descărcare se dezarhivează și se utilizează după cum este exemplificat în clipul de mai jos.

Mai mult
Huțuleac Ovidiu
Școala Gimnazială Stroiești, Suceava
(Mențiune) Test - Matematica  Clasa a V-a -semestrul I

(Mențiune) Test - Matematica Clasa a V-a -semestrul I

Matematică
MATEMATICĂ, V

fisierul original este pe GOOGLE DRIVE
https://drive.google.com/file/d/0B8d9erxK_mM4TWNHcE5ZTHJqRFE/view?usp=sharing

scrisa in POWERPOINT VBA 2013
capitolul 1 numere naturale
scrierea si citirea numerelor naturale
ecuatii
probleme
media aritmetica
probleme
test cu punctaj

Mai mult
Grigore Daniela Corina
Școala Scoala Gimnazaila Nr 39 , Constanța
(Mențiune) Verbul AVOIR la prezent indicativ. Conținut online interactiv

(Mențiune) Verbul AVOIR la prezent indicativ. Conținut online interactiv

Limbi străine
LIMBI STRĂINE, V

Aplicația oferă profesorilor de franceză și elevilor un suport online interactiv de predare-învățare a prezentului indicativ al verbului AVOIR. Conține o schemă de conjugare, exerciții de asociere cu imagini, quiz și text de completat.
La final, fiecare elev își poate vedea scorul, ceea ce face ca această aplicație să fie un excelent instrument de evaluare-autoevaluare.

Mai mult
Elena Buric
Școala Colegiul Dobrogean , Tulcea
Pagina
din 1